De Belgische roomijsmaker IJsboerke ging het voorbije jaar een aantal partnerships aan, startte een nieuwe productielijn en vernieuwde de huisstijl en de verpakkingen van bestaande producten. En ook nieuwe producten konden niet achterblijven. Ja, sinds de overname door ijsproducent Glacio, gelegen op amper 8 kilometer van de IJsboerke-productiehal, waait er een nieuwe wind doorheen het bedrijf.

Peter Janssen, CEO van IJsboerke, bedacht de nieuwe knapperige ijssnack Raffas. “Een van onze best verkochte ijsjes zijn de hoorntjes Cornets d’Amour die al 44 jaar bestaan. Ik ben vanuit dat gevestigd product vertrokken en wou een ijsje creëren met dezelfde ingrediënten dat je kan delen met vrienden en familie. Het grootste verschil is dat we het hoorntje verkruimelen en dat gebruiken als coating. Raffas dat zijn kleine bolletjes vanilleroomijs van IJsboerke die je in één beet kan weghappen. Ze worden omhuld met Belgische melkchocolade en een knapperig laagje van gesuikerde amandelnoten en het verkruimelde koekje.”, aldus Peter Janssen.

IJsboerke’s nieuwe product werd reeds internationaal bekroond: begin dit jaar vielen de Raffas in de prijzen op de Icecream Alliance Fair, de grootste nationale ijsbeurs van Engeland en kaapten ze de award voor Best New Product weg.

De Raffas zijn in België te verkrijgen in multipack van vier individuele zakjes met elk 12 stuks in Colruyt en in individuele bekers met 15 stuks in de verschillende winkelpunten van de supermarktketens Spar, Delhaize, Okay, Cora, Alvo en Intermarché. Bovendien worden de Raffas ook verkocht in verschillende horecazaken.

Aanbevolen verkoopprijs individuele beker:  €2,49

Aanbevolen verkoopprijs multipack Colruyt: €6,35

Meer weten over Raffas? Surf naar www.raffas-ice.com